Prive Sauna Akwa > Last Minute Prive Sauna > Last Minutes Everberg >

PRIVE Sauna AKWA

Wellness voor lichaam en geest

5 tips voor een gezond eetpatroon


Gezond eten: enkele praktische tips

Een verstoord voedingspatroon kan vaak vele kwaaltjes en ergernissen veroorzaken. Je voelt je moe, futloos, hebt vaak last van migraines of hoofdpijn, hebt snel stijve of vermoeide spieren en je concentratievermogen gaat er flink op achteruit. Hierin verandering brengen is bijgevolg meer dan een must! Hieronder vind je enkele tips om vandaag nog je voedingspatroon te veranderen.


Tip 1 - Drink groene thee

Groene thee

Groene thee speelt een belangrijke rol in tal van processen bij de ondersteuning van je lichaam. Het werk positief tegen allerlei aandoeningen en ziektes, dankzij een krachtige antioxidant. Probeer elke dag een kopje heerlijke groene thee te drinken en je zal zien dat je al snel kan genieten van de gezonde eigenschappen!



Tip 2 – Rood, rood, rood en nog eens rood!

Groenten en fruit


Vandaag is rood de kleur van je voeding! Rode groenten en vruchten als bessen, frambozen, tomaten, druiven en bramen bevatten vele anti-oxidanten die je lichaam helpen te vechten tegen allerlei vreselijke ziektes als kanker en diabetes. Ze zorgen voor de afbraak van jonge kankercellen en voeren ze af voor je lichaam er hinder van ondervindt!

Ook rode wijn (met mate uiteraard) kan je lichaam helpen om jong en levenslustig te blijven. Haal die fles al maar boven voor een heerlijk glaasje rood, mijn vrienden van de wijnhandel zien je graag komen!!


Tip 3 – Ontbijt met een smoothie

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van je dag. Heb je niet heel veel tijd om deze maaltijd te kunnen bereiden? Probeer dan toch eens het smoothieontbijt! Zo is een groene smoothie de ideale wijze die energierijke start te nemen waarnaar je op zoek bent! Een groene smoothie biedt je in één keer een deel van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente en fruit en het kost je praktisch geen moeite!

Waarom een groene smoothie? Hieronder vind je de voordelen op een rijtje:

Groene bladgroenten en fruitsoorten zijn een belangrijke bron van anti-oxidanten, eiwitten, mineralen en vitaminen;
Groene bladgroenten werken verzuring van het lichaam tegen;
Ze maken je lichaam gifstofvrij.
Alain Indria van het Antwerpse Restaurant Lombardia zegt dat groentensappen de makkelijkste manier zijn om een goede hoeveelheid groenten in te nemen. Als ik in Antwerpen ben maakt hij voor mij altijd een sapje, volledig Biologisch!


Tip 4 – Drink voldoende water

Anderhalve liter tot twee liter water, het is misschien wel eens een keertje slikken als je dergelijke hoeveelheden rond de oren krijgt gesmeten! Het is echter best gemakkelijk vol te houden. Het draait allemaal rond het vinden van een bepaald ritme, waarbij je water als vanzelf gaat drinken zonder jezelf te moeten dwingen. Drink bijvoorbeeld direct na het opstaan een glas water en hou altijd een flesje drinkwater bij je in de buurt, liefst in je gezichtsveld, zodat je als vanzelf herinnert wordt aan het feit dat je wel eens dorst kan hebben. Wanneer je dorst hebt, is het zelfs te laat: het is een teken van je lichaam dat wijst op een tekort. Probeer je ritme te vinden en voor je het weet heb je die aanbevolen hoeveelheid water zo binnen!


Tip 5 – Eet geen kant-en-klare maaltijden!




Kant-en-klare maaltijden die je terugvindt in de winkel mogen dan (soms) wel lekker zijn, ze zijn allesbehalve gezond. Veel, niet allemaal, bevatten te veel vetten en suikers en missen een hoop voedingsstoffen.





De algemene regel is een voedingspatroon te hanteren met zo veel mogelijk voedsel dat aanleunt bij de natuur. Probeer je hoofd niet zot te laten maken door al dat ongezonds in de rekken van je supermarkt en hou je aan vers en zo weinig mogelijk bewerkt voedsel!





Terug naar Privé Wellness Vlaams-Brabant